Subject: Avalik konsultatsioon: ETO 90 MW piir
From: "Mirjam Pihlak" <[email-masked]>
To: "Eleringi Kliendihaldur" <[email-masked]>
Date: Thu, 10 Jul 2025 19:36:08 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Edastan Eleringi liitumiste- ja võrguteenuse nõukoja liikmetele
Kliimaministeeriumi teavituse.

Lugupidamisega

Mirjam Pihlak

Mirjam Pihlak

Võrguteenuste juht | Grid Services Unit Manager

+372 5664 8889

+372 715 1309

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Elering AS

Kadaka tee 42, 12915 Tallinn

 <https://www.elering.ee> www.elering.ee

 <https://twitter.com/EleringAS> Twitter

 <https://www.linkedin.com/company/eleringofficial/> LinkedIn

 <https://www.facebook.com/Elering-2157652587608490> Facebook

See e-kiri võib sisaldada konfidentsiaalset teavet, mis on mõeldud
ametialaseks kasutamiseks. Kui saite selle e-kirja eksituse tõttu, palun
teavitage saatjat ja kustutage teade kohe ja lõplikult oma süsteemist.

This e-mail may contain confidential information. If you are not the
intended recipient or have received this e-mail in error please notify the
sender immediately and destroy this e-mail.

Said selle kirja, kuna Eleringi õigustatud huviks on jagada oma klientide
ja partneritega elektrivõrgu liitumisprotsessides ning võrguteenuse
osutamisel planeeritavatest muutustest informatiivset teavet. Juhul, kui
Sa ei soovi rohkem Eleringilt antud infot saada ja soovid listist lahkuda,
palun saada vastav kiri  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]

From: Thérèse Liis Kilk
Sent: Wednesday, July 9, 2025 9:43 AM
To: 'Mirjam Pihlak' < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Cc: Arno Niidumaa < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Kristjan Kaldmaa <
<mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: Avalik konsultatsioon: ETO 90 MW piir

Tere!

Esitame avalikule konsultatsioonile seadusemuudatuse, millega kavandatakse
praegu kehtivat elutähtsa teenuse osutaja (ETO) piiri langetada.

Täna on ETO tootja, kelle elektrijaama netovõimsus on suurem kui 200 MW.
Edaspidi on ETO-ks turuosaline, kelle Eestis asuvate elektrijaamade või
paigaldiste võrku antav netovõimsus koos temaga ühte kontserni kuuluvate
turuosaliste Eestis asuvate elektripaigaldiste võrku antava netovõimsusega
kokku on suurem kui 90 MW.

Praegune 200 MW piir sätestati elektrituruseaduses 2009. aastal ning see
vajab uuendamist, arvestades vahepeal toimunud ja tulevasi elektrisüsteemi
muudatusi tootjate vaatest.

Viimastel aastatel on energiatootmine muutunud detsentraliseeritumaks ning
sama trendi on oodata ka tulevikus. Üle Eesti on loodud suuremaid
päikeseparke ja valminud mitmeid maismaatuuleparke ning akuparke. Kuigi
kohe ei ole lisandumas juurde palju ETO-sid tootjate mõistes, siis oluline
on silmas pidada tulevikus rajatavaid võimalikke elektrijaamasid, näiteks
gaasielektrijaamu, samuti pikemas vaates uusi tuuleparkide arendusi,
akuparke jne.

Lisaks võetakse edaspidi aluseks kontserni kuulumine. Kui mitmel
juriidilisel isikul on väikesed elektrijaamad või -paigaldised, aga nad
kuuluvad samasse kontserni, võib nende mõju võrgu töökindlusele olla
kokkuvõttes suur. Uus sõnastus ei võimaldaks enam vältida elutähtsa
teenuse osutaja staatust lihtsalt ettevõtte struktuuri kaudu.

Ootame kommentaare ja ettepanekuid eelnõu muudatuse kohta hiljemalt 21.
juuliks aadressile:  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]

Parimat soovides

Liis Kilk

Thérèse Liis Kilk

Energiavõrkude ekspert | Energeetikaosakond
+372 6256 493 |  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]
Kliimaministeerium | Suur-Ameerika 1, 10122 Tallinn, Eesti
 <http://www.kliimaministeerium.ee/> www.kliimaministeerium.ee